RECENZIA: Členovia Accept sú „príliš zlomyseľní na to, aby umreli“

Teda, to aspoň v preklade hlása titul ich nového albumu, Too Mean to Die. Ten vydali nemeckí heavy metalisti okolo Wolfa Hoffmanna 29. januára 2021 a obsahuje 11 skladieb. Za povšimnutie stojí hneď obal albumu nápaditá grafika na ňom zobrazuje kovového hada, ktorému miesto vyplazeného jazyka z úst šľahajú červené blesky.

Album začína skladbou Zombie Apocalypse, ktorá síce začína dlhším inštrumentálnym introm, no potom prepukne do plnohodnotnej skladby. Heavy metalová smršť potom pokračuje aj v ďalších desiatich skladbách. Za mňa najlepšími sú napríklad Too Mean to Die, The Undertaker či The Best Is Yet to Come“. Smršť zakončuje inštrumentálne outro Samson and Delilah. Za spomenutie stojí aj skladba Symphony of Pain, kde počuť do metalovej podoby uvedenú melódiu hymny Európskej únie, Beethovenovej 9. symfónie.

Wolf Hoffmann, ktorý je ženatý s bývalou manažérkou a textárkou svojej kapely, je zaujímavý aj tým, že jedna z jeho podpisových gitár je pochrómovaná a svojím dizajnom odkazuje na slávny americký bombardér B-17 Flying Fortress. B-17 je predchodcom bombardéru B-29, ktorý bol použitý aj pri bombardovaní Hirošimy a Nagasaki. A kapela Accept, ktorá tento rok oslavuje 45. výročie založenia (pričom Hoffmann je jediným stále pôsobiacim členom z pôvodnej zostavy), podala aj po takmer polstoročí svojej existencie výborný výkon, ktorý ju bezpochyby zaradí do môjho metalového playlistu. Rozhodne album Too Mean to Die odporúčam aj všetkým vám, našim čitateľom. Dostanete sa k nemu pomocou už takmer tradičných preklikov priamo z tohto článku, alebo môžete využiť ďalšie streamovacie platformy či podporiť kapelu pôvodom zo západonemeckého Solingenu kúpou fyzického nosiča.

Zdroj: Nuclear Blast

27 views0 comments