RECENZIA: Brainstorm – Wall of Skulls

Power metalová kapela Brainstorm z juhonemeckého Heidenheimu prišla nedávno so svojím trinástym štúdiovým albumom nesúcim názov Wall of Skulls. Partia okolo speváka Andyho B. Francka, ktorú si pri hľadaní jej hudby môžete kvôli rovnakému názvu poľahky zameniť s pop/rockermi z lotyšskej Jelgavy, sa tak svojim fanúšikom prihlásila po troch rokoch bez štúdiovej nahrávky.

Najnovšia nahrávka týchto Nemcov obsahuje jedenásť skladieb a trvá necelé tri štvrte hodiny. A hoci sa k „tým správnym“ Brainstorm nemusíte dostať úplne bezproblémovo, tá chvíľka hľadania určite stojí za to – teda minimálne vtedy, ak máte metal radšej ako rock. Kým totiž lotyšská kapela nahráva skladby komerčnejšieho charakteru (ich skladba „Years and Seconds“ sa stala zvučkou vydareného ukrajinského krimiseriálu Ňuchač, ktorý nedávno vysielali aj slovenské televízne stanice), tá nemecká je určená o niečo väčším „fajnšmekrom“. Produkuje totiž kvalitný power metal so všetkým, čo k tomuto žánru patrí – so silným hlasom spomínaného speváka Andyho B. Francka, ale aj s rytmickými linkami gitaristov Torstena Ihlenfelda a Milana Loncarica, basgitaristu Antonia Ievu a bubeníka Dietera Bernerta. Zaujímavými skladbami z albumu sú podľa môjho názoru napríklad posledné dve, „Holding On“ a „I, the Deceiver“, či „My Dystopia“.

Ako som už spomenul, chvíľka potrebná na rozlíšenie nemeckej a lotyšskej kapely Brainstorm, určite nie je zabitým časom. Môžete sa o tom presvedčiť pri počúvaní albumu Wall of Skulls od nemeckých Brainstorm, ktorý už teraz nájdete na streamovacích platformách či v obchodoch s fyzickými nosičmi.

Zdroj: Brainstorm. Foto: Alex Kühr

10 views0 comments