RECENZIA: Brazílčania Raging War zasadili „posledný strom“

Áno, opäť sa hráme so slovíčkami a „posledný strom“ v titulku tejto recenzie je preložený názov druhého digitálneho EP brazílskej thrash metalovej kapely Raging War, s ktorým prišla na hudobný trh v deň tretieho výročia vydania ich debutového plnohodnotného albumu – 6. júna 2021. Nemusíte sa teda báť, „posledný strom“, respektíve v pôvodnom znení The Last Tree, neznamená koniec kapely – tá je po štyroch rokoch od svojho debutového EP ešte len v začiatkoch svojej existencie.

Partia z juhobrazílskeho štátu Santa Catarina je vedená spevákom Rudim Vetterom, ktorému výborne sekundujú basgitarista a sprievodný vokalista Ricardo Lima a gitarista Wellington Rodrigues. Táto trojica, doplnená pre potreby ich najnovšieho EP o svojho krajana, bubeníka thrash metalistov Rest in Chaos Marlona Joya, teraz nahrala štvorskladbové EP, ktorého počúvanie vám bude trvať iba trinásť a pol minúty. Spomínaný Lima okomentoval nové EP takto: „The Last Tree ukazuje vyzretejšiu a jednotnejšiu tvár Raging War. Kompozície sa od prvého CD vyvinuli, ale nestratili váhu a ‚feeling‘ charakteristický pre (našu) kapelu.“

Keďže thrash metal je žánrom, ktorý opäť raz nie je mojou šálkou kávy, mňa osobne EP veľmi neoslovilo, ale na druhej strane som presvedčený, že milovníci „thrashu“ si tu prídu na svoje. Ostatne, aj ja som si prišiel – hoci len v úvodnej inštrumentálke „Redemption“ a v niektorých častiach (tiež zväčša tých, v ktorých hrali prím nástroje) zvyšnej trojice skladieb.

Nové EP brazílskych thrash metalistov Raging War, The Last Tree, nájdete už teraz, podobne, ako ich predošlé projekty, na všetkých známejších streamovacích platformách.

Zdroj: Hell Yeah Music Company

13 views0 comments