RECENZIA: Chaosfear – Roça N' Roll Sessions

Brazílska thrash metalová skupina Chaosfear, ktorej vlaňajší album sme nedávno recenzovali, prišla po troch štvrtiach roka, počas ktorých vydala EP The Hand That Wrecks The World, s novým plnohodnotným albumom. Tentoraz to ale nie je štúdiová nahrávka, ale „len“ nahrávka ich vystúpenia na online festivale Roça N' Roll, záznam z ktorého si môžete pozrieť na YouTube kanáli festivalu.

Gitarista a hlavný spevák kapely, Fernando Boccomino, okomentoval účasť Chaosfear na festivale Roça N 'Roll nasledovne:

„Bolo nám cťou zúčastniť sa Roça N 'Roll. Už z diaľky sme cítili veľkoleposť tohto festivalu a nemôžeme sa dočkať našej účasti na nadchádzajúcom vydaní – verme, že sa už budeme môcť zúčastniť osobne. Ďakujeme organizátorovi Brunovi Maiovi za pozvanie a ďakujeme aj všetkým, ktorí sa podieľali na tejto udalosti.“

Zo svojho koncertu na tomto festivale spracovala partia okolo gitaristov Fernanda a Eduarda Boccominovcov (prvý menovaný je, ako sme už spomenuli, aj spevákom kapely) sedemskladbový album. Môžeme na ňom počuť štyri skladby práve z ich vlaňajšieho albumu Be The Light in Dark Days, dve z predošlého, už trinásť rokov starého Image of Disorder, a dva roky starý singel „Path 21“. Čo sa týka času potrebného na vypočutie celého albumu, v tomto prípade ide o tridsaťpäť a pol minúty. Avšak stratený čas to určite nie je, obzvlášť, ak ste fanúšikom thrash metalu a jemu podobných žánrov. Tento album je totiž podľa mňa prinajmenšom pozoruhodným thrash metalovým dielom, v ktorom nájdete všetko od kvalitného growliingu cez bicie ako zo zrýchlene prehrávaného filmu (myslené v dobrom) až po gitarové riffy, ktoré takisto kvalitou nijako nezaostávajú za zvyškom.

Ako som už vo svojich recenziách mnohokrát spomenul, extrémne metalové žánre nie sú úplne mojou šálkou kávy. Avšak najnovší album kapely Chaosfear, ktorým zavŕšila propagovanie svojej poslednej štúdiovej nahrávky, spomínaného albumu Be the Light in Dark Days, potvrdzuje kvalitu, ktorú kapela bezpochyby má – svedčí o tom aj fakt, že so svojím posledným štúdiovým albumom prerazila až do ďalekého Ruska. No a dostať sa so svojou hudbou za oceán sa nepodarí len tak hocikomu, obzvlášť nie v mimo-mainstreamových hudobných sférach.

Živú nahrávku z koncertu brazílskych thrash metalistov Chaosfear, Roça N' Roll Sessions, si môžete vypočuť už teraz na všetkých „tradičných“ streamovacích platformách.

Zdroj: JZ Press

17 views0 comments