RECENZIA: Cruzh – Tropical Thunder

Mladé a málo známe kapely sú často nedoceňované a je pre nich náročné preraziť v hudobnom svete. Podobne na tom určite je aj švédska melodicko-rocková štvorica Cruzh, ktorá dnes, vďaka vydavateľstvu Frontiers Music srl, vydala svoju štúdiovú „dvojku“ s názvom Tropical Thunder. Ide o prvý album s novým spevákom Alexom Waghornom, ktorého kapela predstavila ešte v roku 2019.

„Celkovo sme v porovnaní s našim prvým albumom chceli viac hraníc, viac prístupu, jednoducho viac rokenrolu. Skladby na ‚Tropical Thunder‘ určite poskytujú pravdivejší obraz o tom, o čom je Cruzh. Od roku 2016 sme mali čas na napísanie nového materiálu a návrat ku našim koreňom, takže by som povedal, že proces písania prebehol hladko. Bol som trochu skeptický počas našej mixáže, ktorú bolo treba urobiť Covid-bezpečnú, čo znamenalo, že sa ich mohol zúčastniť Alex, ktorý žije v rovnakom meste ako náš producent Erik Wiss, ale my ostatní sme museli posielať mixy a komentáre tam a späť. Konečný výsledok sa však aj tak ukázal ako úžasný a situáciu sme využili čo najlepšie.“ – slová gitaristu Antona Joenssona

Pestrofarebný obal Tropical Thunder sa odohráva v prostredí tropického ostrovčeka, ktorý je pod vodou medúzou obkolesenou dvoma žralokmi. Obloha má dve časti – jasnú a zamračenú s bleskami, ktorá odkazuje na názov albumu.

Zoznam skladieb tvorí 11 piesní nabitých 80. rokmi a melodickou „hairovou“ hudbou, z ktorých sa 26. mája debutovým singlom stala „sing-a-long“ hymna „We Go Together“. Dej videoklipu sa odohráva na švédskom vidieku v roku 1994 a hlavnú úlohu v ňom zohráva partia malých chlapcov, ktorí z jazera vylovia fľašu so starou mapou. Vydajú sa hľadať miesto zaznačené na mape a objavia opustený areál, kde vojdú do budovy s prikrytými hudobnými nástrojmi. Tu sa presunú v čase o 26 rokov neskôr a z chlapcov sa stanú členovia kapely Cruzh. Pieseň je pohodová, letná a má prvky pop-rocku.

O menej ako mesiac neskôr pokračovali ďalším letným slaďákom „Turn Back Time“, kde vo videoklipe pre zmenu listujú v albume so svojimi fotkami a textom piesne.

Blížiac sa k dátumu vydania pritvrdili a 20. júla zverejnili rovnomenný singel a zároveň titulnú skladbu s lyricsovým videoklipom. Zvuk „osemdesiatkového“ metalu zložený z výrazného búšenia do bicích, tvrdých riffov, spevu ťahaného do výšok a melodickej sólovej gitary, pri ktorej človek ľutuje prsty jej hráča. „Tropical Thunder“ je, podľa mňa, geniálnym počinom tohto albumu.

V deň „T“ do zoznamu skladieb pribudli ďalšie zaujímavé piesne. Ich témou je zväčša láska, niektoré z nich sú rockovejšie, niektoré zase romantickejšie. Tých rockových je najviac, medzi nimi aj smutne ladená „Line in the Sand“ a growlingom zakončená „Moonshine Bayou“. V tento deň kapela zverejnila aj čiernobiely lyricsový videoklip ku skladbe o nociach „srdca Ameriky“ – New Yorku. Pieseň „Paralyzed“ je zase ozvláštnená tým, že jej refrény idú vždy do modulácie. Na Tropical Thunder sa nachádza aj dvojica jemných slaďákov, a to klavírny „Cady“ a posledná pieseň albumu, „N.R.J.C.“, s brnkaním na akustickej gitare.

Ak ste milovníci rock/metalovej hudby v retro štýle 80. rokov, pri tomto albume si určite prídete na svoje.

Zdroj: Frontiers Music srl

24 views0 comments