RECENZIA: Danko Jones – Power Trio

Od posledného počinu rockerov Danko Jones v apríli ubehli dva roky a aj napriek pandémii sa im podarilo dnes, 27. augusta 2021, vydať, v poradí desiaty, štúdiový album Power Trio. Ide o jednu z vecí, ktorú si na tento rok, kedy kapela oslavuje 25. výročie vzniku, zapísal do svojho „To Do listu“ jej rovnomenný frontman.

Danko Jones, pôvodne formácia s reputáciou založenou iba na koncertoch, odjakživa vsádza na svoj „rock 'n' roll“, ktorý je zmesou Kiss, Johna Coltrana, Thin Lizzy, AC/DC a iných, a aj napriek tomu členovia stále nevyčerpali všetky svoje nápady. Ako názov, tak aj obal albumu Power Trio odkazujú na formát kapely. Pri pohľade na obrázok albumu si človek všimne tri červené elektróny obiehajúce okolo jadra atómu, ktorým je, tiež červený, blesk. To symbolizuje tzv. power trio, ktorého typickými nástrojmi sú elektrická gitara, basgitara a bicie. Zvyknutí na prezenčný proces skladania piesní boli, kvôli pandémii, nútení to robiť dištančne.

Ako prvý svetu predstavili 12. marca, pre túto dobu tematický, singel „I Want Out“. Piesňou reagujú na časy, kedy ľudia museli dodržiavať lockdowny a je o túžbe len tak odísť preč, niekam ďaleko. Vo videoklipe to znázornili útekom niektorých ľudí do prírody alebo k moru. Video na záver doplnili 13-sekundovou komickou vsuvkou, ako to vyzerá „medzitým na Hising Islande“. V rovnaký deň, kedy vydali „I Want Out“, odohrali live stream určený Severnej Amerike.

Netrvalo dlho a o vyše mesiac neskôr prišiel divokejší „Flaunt It“. Pre túto skladbu si pre zmenu zvolili dynamický lyricsový videoklip s rôznymi pamätnými fotkami, či už koncertnými, promo, alebo osobnými, plagátmi koncertov, ktoré odohrali, a ústrižkami z novín. Toto všetko dopĺňajú vizuálne efekty vrátane bleskov a zrnenia.

Do tretice, čo sa hodí aj k počtu členov Danko Jones, vydali môjho favorita – „Saturday“. Človek by čakal, že tento singel podľa názvu vyjde v sobotu, ale kapela sa rozhodla, že ho zverejnia deň predtým, v piatok, 11. júna, pretože, ako frontman v jednom komentári napísal, „v sobotu nikto v hudobnom biznise nepracuje“. To ale vyšiel len singel a videoklip dodatočne prihodili až v pondelok. Táto pieseň ma pravdepodobne oslovila svojou tóninou, ktorú pre ňu zvolili, riffmi a chytľavým textom, najmä v refréne, ktorý nechýbal ani jej predchodcom. Ako o refréne frontman v jednom rozhovore povedal, „nič iné mi nenapadlo“.

Koncom júla vydali ďalší singel a zároveň záverečnú skladbu albumu, „Start the Show“, kde hudobne prispel aj bývalý gitarista Motörhead Phil Campbell. Názov síce evokuje divočinu, ale skladba je práveže pohodová a pripomína „Like Dynamite“ z albumu Below the Belt (2010), ibaže bez úderov do kravského zvonca. Pri lyricsovom videoklipe opäť zvolili rovnakú grafiku ako pri „Flaunt It“, až nato, že fotky nahradili úryvky koncertných záznamov.

Nakoniec ešte dnes, v deň vydania, na YouTube odpremiérovali posledný klip – Ship of Lies. Na rozdiel od predchádzajúcich singlov ide o pomalú pieseň, v ktorej videoklipe sa opäť objavil fanúšik kapely, Biffen Jansson (zahral si aj v „I Want Out“), prezlečený za diabla.

Zvyšok albumu Power Trio drží takmer rovnakú líniu, skladby sú si dosť podobné a majú jednoduché a chytľavé refrény. Prvá kompletne dokončená, „Blue Jean Denim Jumpsuit“, začína ale netradične krátkym, 5-sekundovým, bubeníckym sólom Richa Knoxa. Zaujímavosťou je tiež sekavý refrén piesne „Get to You“.

Na produkciu novinky Power Trio sa vrátil producent Eric Ratz, európske vydanie dali do rúk starým známym Bad Taste Empire a pre svoje končiny po 23 rokoch, kedy vyšlo ich rovnomenné debutové EP, opäť zvolili vydavateľstvo Sonic Unyon.

Ak máš rád energický rock, tento album, ale aj títo Kanaďania, sú to pravé pre teba.

Zdroj: Bad Taste Empire. Foto: Dustin Rabin

27 views0 comments