RECENZIA: Darkthrone – Eternal Hails......

Nórsky velikán Darkthrone sa vracia so svojím 19. štúdiovým albumom. V priebehu rokov si skupina prešla mnohými fázami. Experimentovali s mnohými pod žánrami metalu od klasického heavy metalu alebo punku až po black metal, v ktorom je sú viacej spojení. Najviac ich preslávili albumy ako A Blaze in the Northern Sky, Under a Funeral Moon a Transilvanian Hunger z 90. rokov. Skupina zložená z dvoch členov Fenriz a Nocturno Culto prináša opäť niečo úplne nové s albumom, ktorý nesie názov Eternal Hails......

Pokračujúci v trende z minulého albumu Old Star, tak aj Eternal Hails...... berie veľa z prvkov doom metalu. Ihneď prvé, čo poslucháča uchytí, je produkcia. Skladby dodávajú taký nostalgický pocit a prenesú nás v tých štyridsiatich dvoch minútach 30 rokov späť.

Vecou, ktorá sa zlepšila, sú bicie. Znejú tu lepšie, oveľa prirodzenejšie a hlas Nocturna Culta vyniká niečím iným, dokonca aj jeho prítomnosť vyniká v gitarovom sóle, ktoré nám dáva „Voyage to a Northpole Adrift“. Je škoda, že sa basgitara úplne stratí v mixe, ale sľubujem vám, že ak ju budete počúvať v tme a s dobrými slúchadlami, môžete počuť Fenriza vystrašiť vás tým, že povie „Eternal hails“ v piesni „Hate Cloak“. A aby sme sa rozlúčili, v „Lost Arcane City of Uppakra“ nám s klávesami priniesli atmosféru 70. rokov.

V týchto piesňach je veľa čo absorbovať. Páčili sa mi niektoré z nových prvkov, ktoré tu predstavili Fenriz a Nocturno Culto. Sú tu aj niektoré fantastické riffy, aj keď si myslím, že album mohol byť silnejší, ak by sa niektoré nápady rozdelili a použili na vytvorenie niekoľkých kratších skladieb. Jedna vec je istá, album určite spôsobí diskusiu medzi fanúšikmi a bude pokračovať v našom neustálom záujme o čokoľvek, čo bude robiť ďalej.

Zdroj: Peaceville Records

15 views0 comments