RECENZIA: Francúzska Sepultura 21. storočia?

Aj také prirovnania na svoju adresu v poslednej dobe počúva francúzska metalová štvorica Gojira. V jej novom singli totiž, podobne, ako v skladbe „Roots Bloody Roots“ od brazílskej metalovej legendy, dostali priestor aj tradičné hudobné nástroje domorodých obyvateľov z okolia rieky Amazonky.

Neostane však len pri nástrojoch. Aj zisky zo singluAmazonia“ pôjdu na účet organizácie pomáhajúcej domorodým obyvateľom, ktorí sú často obeťami odlesňovania, úbytku obývateľnej pôdy, nútenej práce či rôznych iných foriem násilia. Na účet tejto organizácie potom pôjdu aj prostriedky z predaja limitovaného plagátu z e-shopu Gojiry či prostriedky z dražby, do ktorej bola vložená jedinečná ručne vyrezávaná gitara frontmana Gojiry Joea Duplantiera, jedinečná ručne vyrezávaná basgitara člena Metallicy Roba Trujilla, činel podpísaný bubeníkom Sepultury, podpísaný plagát a poukaz na merch od Bring Me the Horizon či limitovaná motorkárska prilba s motívom kapely Slayer.

Späť ale k trojskladbovému singlu, ktorý je predzvesťou nadchádzajúceho albumu – Fortitude. Z piesní už na prvé počutie cítiť ducha Brazílie s jej divokou prírodou, v ktorej stále prežívajú aj tradičné domorodé kmene, ale aj s legendami tej časti hudobnej scény, ktorú konzervatívnejší jedinci tiež môžu považovať za „divokú“ – napríklad so spomínanou formáciou Sepultura. Gojira síce týmto singlom naruší vašu stereotypnú predstavu o distingvovane pôsobiacich Francúzoch, no rozhodne patrí do plejády kapiel, ktoré si zaslúžia vašu pozornosť. Veď posúďte sami.

Zdroj: Wikimedia Commons. Foto: Stefan Brending

14 views0 comments