RECENZIA: Heavy metal z inej dimenzie – to je Fernando Fernandes

Po úspešnej premiére na nedávnom online festivale Roadie Crew Online Fest prišiel gitarista z brazílskeho São Paula, Fernando Fernandes, so svojím debutovým inštrumentálnym singlom. Ten sa volá „Horizonte“ a hneď po svojom vydaní sa stretol s pozitívnymi ohlasmi.

Singel, nahraný v M&H Studios, doplnený o bicie v podaní Rickyho Franca (v klipe nahradeného bubeníkom kapely Nigro, Sicom Correiom) a opatrený grafikou od Emersona Soaresa, trvá v klipovej verzii tri minúty a štyridsaťdva sekúnd, samotné audio (dostupné napr. na streamovacích platformách) má o pätnásť sekúnd menej. V „Horizonte“ nájdeme zvuk klasického heavy metalu (napríklad menami, ako sú Iron Maiden, Van Halen či Rainbow), no s viacerými progresívnymi pasážami a zmenami rytmu. Práve vďaka spomínaným zmenám rytmu na mňa pôsobí skladba mierne chaoticky, no tento gitarista, skladateľ a učiteľ hry na gitaru má určite v budúcnosti ešte čo ponúknuť. Svoj debutový singel okomentoval Fernando Fernandes nasledovne:

„Túto pieseň som napísal v čase, keď som smútil. Moje riffy sa za tie roky vylepšili a inšpirovali sa skvelými gitaristami, ktorých tvorba ma ovplyvňuje dodnes, ako sú Eddie Van Halen, Steve Vai, John Petrucci, Paul Gilbert a ďalší. Mojimi gitarovými majstrami a učiteľmi sú Marcelo Alves, João Paulo Schiviatte (nech odpočíva v pokoji) a Bruno Godinho (gitarista kapely Hibria), ktorí ma naučili citu pre melódiu, techniku a improvizáciu. Po smrti môjho bratranca a učiteľa mi okrem iného pomohla prekonať túto stratu aj hudba, pretože som sa ponoril do jej študovania s veľkou disciplínou a snažil som sa ďalej sa vyvíjať.“

Debutový singel brazílskeho gitaristu, skladateľa a učiteľa hry na gitaru Fernanda Fernandesa, „Horizonte“, nájdete už teraz na YouTube a na streamovacích platformách.

Zdroj: JZ Press

30 views0 comments