RECENZIA: Iron Maiden – Senjutsu

Pred časom sme vás informovali, že legendárni britskí heavy metalisti Iron Maiden odštartujú jeseň novým albumom – a pred štyrmi dňami sa tak aj stalo. Minulý piatok, 3. septembra 2021, totiž uzrel svetlo sveta ich sedemnásty štúdiový album, Senjutsu.

Album je prvým štúdiovým albumom Iron Maiden po šesťročnej odmlke – to je vôbec najdlhší časový úsek, počas ktorého táto šestica z východného Londýna kedy nechala svojich fanúšikov bez štúdiového albumu. Čakanie im ale spríjemnila dvomi živými nahrávkami, jednu vypustila do sveta v roku 2017 a druhú vlani.

Najnovší album Iron Maiden vznikol už v úvode roka 2019 v parížskom štúdiu Guillaume Tell, vzdialenom iba dvadsať minút jazdy autom zo známeho bulváru Champs-Élysées. Jeho koproducentom bol basgitarista kapely, Steve Harris, ktorému kapela zverila - prvýkrát od albumu Virtual XI zo záveru minulého tisícročia - aj plnú moc pri komponovaní niektorých skladieb z albumu. Keď už sme pri skladbách, tých je na albume desať (rozdelené sú do dvoch CD, respektíve troch LP platní) a ich počúvanie vám zaberie až takmer osemdesiatdva minút.

Z desiatky skladieb, ktoré nájdeme na albume Senjutsu, ma zaujali napríklad úvodná „Senjutsu“ či „Writing on the Wall“, skladba, ktorá bola prvým singlom z pripravovaného albumu. A hoci pospolitý ľud prijal najnovší album Iron Maiden rozpačito, mne sa páči. Typický silný hlas speváka Brucea Dickinsona, gitarové sóla či bubeník Nicko McBrain udávajúci rytmus jednotlivých skladieb – skrátka a dobre, Iron Maiden sú späť. A hoci ich nový album má nejaké tie muchy (napríklad na heavy metalové pomery netradične dlhé úvody niektorých skladieb), odo mňa zaň do východného Londýna putuje palec hore.

Album Senjutsu môžete už teraz nájsť na streamovacích platformách, ale aj v obchodoch s hudobnými nosičmi.

Zdroj: Wikimedia Commons. Foto: Raph_PH

11 views0 comments