RECENZIA: Jinjer - Macro

Za menej ako 10 rokov si táto progressive groove metalová skupina vyrezala svoje vlastné miesto vo svete metalu a je pripravená ísť ďalej. Aj napriek tomu, že pochádzajú z krajiny, ktorá neprodukuje veľa metalových skupín, tak chcú ukázať svoje umenie. A darí sa im to veľmi dobre. Ich druhé album Cloud Factory prispelo k ich katapultácii na medzinárodnú slávu. Začiatkom tohto roku skupina vydala EP s názvom Micro, na ktoré musím povedať, že to bola jedna pekelná jazda, ktoré podľa názoru viacerých ľudí aj môjho, môžeme klasifikovať ako metalovú hudbu budúcej generácie. Album, ktorý sa dnes posudzuje, je pokračovaním v celej dĺžke toho, čo by som rád považoval za nasledujúcu kapitolu Macro.

Pre začiatok kresba je priamejšia v porovnaní s EP a určite predstavuje väčšiu perspektívu. Album začína skladbou „On the Top“, ktorá prináša veľa zvláštnych podpisov a djent vibrácie. Vzory a štruktúry sú úplne jedinečné a už sú synonymom skupiny a je bezpečné nazvať ich podpisovým štýlom. Táto kapela je obdivovaná aj pre ich lyrický obsah, ktorý bol v Micro vynikajúci, a je neustále dobrý aj tu. Úspech nikdy neznie osamelejšie po vypočutí tejto skladby.

Hybridita tónov pokračuje hladko do ďalšej skladby „Pit of Consciousness“. Roman a Eugene, tvorcovia tohto jedinečného zvuku, majú pevne integrovanú štruktúru, ktorá sa vzájomne dopĺňa bez toho, aby sa príliš ohlušovala. Gitary dodávajú djent esenciu a basy poskytujú zvuku progresívny prvok. Obaja idú ruka v ruke, aby vytvorili tzv. Jinjerov zvuk, a sú spojení, keď sa spájajú s rovnako odlišným Vladovým štýlom bubnovania. Jeho štýl na snare je na rozdiel od všetkých ostatných vyplní priestory tvrdým prsteňom. „Judgement (& Punishment)“ už bol vydaný na Youtube a dostal veľkú chválu. Speváčka Tatiana predvádza svoju vokálnu škálu a schopnosť prepnúť z čistého na tvrdého pri páde z klobúka a dokonca zaobchádza so svojimi fanúšikmi s drzým „Booyah!“. Mnoho ľudí už túto skladbu klasifikovalo ako Reggae Metal a nemôžem viac súhlasiť. Znie to ako pieseň od Bob Marley o drogách. ,,Retrospection“ má iný prístup. Začína to rodným jazykom so studenou takmer keltskou atmosférou a s postupujúcou skladbou sa stáva ťažšou. Je to ďalšia lyricky hlboká melódia, ktorá diskutuje o jemnej línii medzi bytím nostalgickým a životom v minulosti. Verš

-„Childhood of misery is lifelong injury“ je volanie späť k inej piesni v Micro a je jedným z mnohých ďalších odkazov medzi týmito dvoma nahrávkami, ktoré sa navzájom prelínajú. Od tohto bodu sa album stáva tvrdším vďaka prepínaču „Pausing Death“, ktorý prepína rýchlosť z Djentu do groove. Má čistú progresívnu časť z druhej polovice, ktorá znie a je známa niektorým z ich skladieb z EP a predchádzajúcich albumov. Eugenove basové línie žiaria jasne. „Noah“ prináša známy tón tak, ako to bolo počuť v ich predchádzajúcich albumoch, ako je Cloud Factory. Štruktúra sa od tohto bodu trochu predpovedá s tvrdšími prvými polovicami a jazzovými melodickými druhými polovicami. „Home Back“ skočí dovnútra a von z džezových prvkov a robí z neho skutočný hybrid jazzu a moderného metalu. „The Prophecy“ sa začína brutálne, ale jeho progresia sa rozjasňuje. Záverečná skladba „LanniereP“ je atmosférická stopa, ktorá obnovuje melódiu od spoločnosti Micro. V prípade, že vás zaujíma, ktorá melódia z EP bola reprízovaná? Prečítajte si tento titul dozadu alebo proti zrkadlu.