RECENZIA: Jubilujúca „Továreň strachu“

Po tridsiatich dvoch rokoch svojej existencie sa v tomto roku dostala na magickú métu desiatich štúdiových albumov aj industrial/groove metalová trojica z Los Angeles Fear Factory. Spevák Burton C. Bell (ktorý vlani kapelu opustil, ale svoje vokály na nový album nahral ešte dávno predtým), gitarista a basgitarista Dino Cazares, ďalší basgitarista Tony Campos a bubeník Mike Heller prišli včera do hudobného sveta so svojím novým počinom – albumom Aggression Continuum.

Album tvorí len desať skladieb, ale ak očakávate málo hudby, nebojte sa – skladby sú pomerne dlhé, a tak vám ich počúvanie bude trvať takmer päťdesiat minút. Nebude to však päťdesiat minút zabitého času – aj po troch desaťročiach podávajú chlapci z Fear Factory stále konštantne veľmi dobré výkony. Pri počúvaní albumu započujete predovšetkým rýchle ruky bubeníka Mikea Hellera či všestranné hlasivky, už bývalého, speváka Burtona C. Bella a sprievodných vokalistov Dina Cazaresa a Tonyho Camposa, ale za povšimnutie stoja aj gitarové linky, ktorých autormi sú poslední dvaja menovaní. Dobrými skladbami z albumu Aggression Continuum sú napríklad úvodná „Recode“, ale aj „Purity“ či „Fuel Injected Suicide Machine“.

Album už teraz nájdete na všetkých tradičných miestach – v obchodoch s nosičmi (nezabudlo sa ani na „fajnšmekrov“ vybavených gramofónmi), v digitálnej podobe v streamovacích službách, ale aj na YouTube. Mimochodom, vedeli ste, že aj v pesničke od Fear Factory jeden z našich spoluobčanov počul niečo iné, ako tam v skutočnosti bolo, a kapela sa tak dostala do známej rozhlasovej „relácie“ Hity Zdena z Popradu?

Fear Factory s ex-spevákom Burtonom C. Bellom. Zdroj: Wikimedia Commons. Foto: S. Bollmann

11 views0 comments