RECENZIA: Lacuna Coil - Black Anima

Veľa ľudí sa môže hádať o tom, že sa metal zasekol v jednom bode. A to len preto, lebo odišiel z cesty a s tým aj najväčšie charakteristiky. Naplnený maškarádami o láske s brutálnou estetikou než s bolestivým a nahnevaným srdcom. Skupiny, ktorých najväčšou silou je v napĺňaný čo najviac nôt do riffov ako je to vôbec možné, získavanie komunity rýchlejšie než hipsteri v zapĺňaní tvojho obľúbeného baru. A fanúšikovia to cítia. Našťastie tu sú stále jednoznačné svetlo v temnote. Hriadele nádeje osvetľujúce dušu v centre tejto temnoty v metalu, pripomínajúce nám, o čo tu ide. Napínanie zraniteľnosti silou, hnev s radosťou, minulosť so súčasnosťou, naznačovanie cesty vpred. „Black Anima,“ nové album skupiny Lacuna Coil to robí presne.

„Black Anima“ použila svoju hudbu na to, aby zahrnula a komunikovala všetko, od túžobne melancholickej až po nespútanú divokú zúrivosť, zistí, že Lacuna Coil sa znova prehlbuje. Nie je to tak, že by skupina mala božské práva na myšlienky a pocity, ktoré by väčšina z nás radšej nechala neviditeľné, je to skôr to, že „Black Anima“ ich vníma menej ako obliekanie a otvára žilu pri hľadaní ich nevyslovených hĺbok. Vezmite „Restless“, v ktorom speváčka Cristina Scabbia spieva „peklo so všetkou nevinnosťou“ a myslí to vážne, riešiac túžbu oddávať sa veciam, ktorým by sme sa nemali páčiť. Spievaná proti niektorým z najtvrdších skladieb tejto skupiny do dnes, ktorá demonštrovala účel a miesto „Black Anima“ takmer dokonale. Bod vytvorený hudobne niekoľkými inými spôsobmi. „Anima Nera“, preložený ako Black Soul, krásne uvíta v úvodných chvíľach temnou, strašidelnou uspávankou, ktorá sa nervózne premení na čarodejnícke spevy. Vytvárajúc hlbokú atmosféru siahajúcu až po nahrávky ako „Sword Of Anger“ a „Apocalypse“, táto je otvorenou pozvánkou, ktorá sa dá uvoľniť svojimi skupinovými spevmi a prudko stúpajúcimi chórmi.

Počas celého albumu Lacuna Coil demonštruje svoju záhadnú schopnosť majstrovsky využívať základné zložky a súčasne tlačiť na hranice. Spojenie gotiky s groove-om, melódie s brutalitou, jednoduché a rafinované, konečný výsledok je bohato štruktúrovaný a vrstvený. Najlepšie uznávaný v typických piesňach, ako sú popredný singel „Layers Of Time“ a single-hodný „Save Me“, ako aj „Under The Surface“, ktoré sa ľahko nachádzajú medzi najlepšími prácami skupiny doteraz. Charakteristicky postavené vokály Cristiny Scabbia a Andrea Ferro dynamicky sprevádzajú fanúšikov cez tento svieži, intenzívny zvuk Lacuna Coil, vytesaný basgitaristom Marcoom Cotim Zelatim, ktorý skvele produkoval túto pôsobivú dávku piesní. Nič nemôže stáť. Rastie alebo zomiera. „Black Anima“ vidí, že Lacuna Coil rastie ako kapela, pričom sa pozerá na menej žiaduce, ale až príliš reálne stránky ľudského stavu. Bradavice a všetky skúmania toho, čo žije tesne pod povrchom. Namiesto toho, aby ste sa metalu chytili za šrot a otriasali s ním, „Black Anima“ je ponorená v láske k tomuto žánru a jemne navrhuje niektoré nové pastviny pre rast. Tam, kde Lacuna Coil vždy žila, určovali trendy skôr ako otrocky ich sledovali. Epická, intímna a bujná „Black Anima“ je prehliadka sily. Vďaka tomu je metal múdrejší a bohatší