RECENZIA: Počiatok hudobnej cesty Renana Lourença

Brazílsky gitarista Renan Lourenço vydal nedávno svoj debutový štúdiový album, ktorý nazval tematicky – Inception (Počiatok). No na rozdiel od niektorých svojich kolegov zo sveta hudby sa tento Brazílčan uviedol výkonmi hodnými oveľa skúsenejších muzikantov – o tom ale viac v ďalšom priebehu článku.

Odlišnosť tohto albumu od ostatných súčasných hudobných diel si všimnete už pri prvom zbežnom pohľade naň – hovorím nielen o zaujímavej obálke albumu, ale aj o jeho dĺžke, ktorá je na deväťskladbový nosič nezvyčajne dlhá – viac ako päťdesiattri minút. Je to ale päťdesiattri minút kvalitnej inštrumentálnej muziky, počas ktorých nám svoj muzikantský talent predvádza nielen sám Renan Lourenço, ale aj traja jeho hostia, ktorí sa na albume objavili – hráč na klávesy Derek Sherinian (ktorý vystupoval aj s menami, ako sú Alice Cooper, Kiss či Whitesnake) a gitaristi Wander Lourenço a Edu Ardanuy.

Na albume sa však okrem tónov rocku a metalu, hlavných tém nášho portálu, vyskytujú aj tóny klasickej gitary, ústnej harmoniky, akordeónu či sláčikových nástrojov – a teda fanklub albumu, ako aj jeho autora, má potenciál byť skutočne široký a zahŕňať fanúšikov rôznych hudobných žánrov. To, či sa do fanklubu Renana Lourença pridáte aj vy, môžete zistiť pri počúvaní jeho albumu Inception – nájdete ho na streamovacích platformách a na muzikantovom YouTube kanáli. Podporiť tohto brazílskeho gitaristu a učiteľa hudby môžete aj kúpou ktoréhokoľvek zo štyroch singlov (všetky štyri sú aj súčasťou Inception) z jeho Bandcampu.

Zdroj: Renan Lourenço

19 views0 comments