RECENZIA: „Posledné odpočítavanie“ pred vydaním debutu Out of This World skončilo

Švédska hardrocková superskupina Out of This World nedávno vydala svoj debutový album, nesúci meno kapely. Štvorica zložená z ex-gitaristu kapely Europe Keeho Marcella („posledné odpočítavanie“ v titulku odkazuje na hit tejto švédskej kapely, „The Final Countdown“), speváka kapely Fair Warning Tommyho Hearta, basgitaristu formácie Alien Kena Sandina a bubeníka kapiel Garyho Moora či Devina Townsenda Darbyho Todda značí, že by mohlo ísť o dobrú hudbu. Poďme sa teda pozrieť, či je to naozaj tak.

Ak sa medzi čitateľmi tohto článku nájde niekto, kto aspoň sčasti pozná diskografiu Švédov Europe, určite našiel zhodu medzi názvom jedného z ich albumov a názvom novovzniknutej kapely ich bývalého člena. Nie je to náhoda – podľa slov členov kapely im prišlo hrozné nazývať ju v štýle „Europe Keeho Marcella“, no spevák Tommy Heart prišiel s nápadom urobiť to po vzore legiend Black Sabbath. Aj jej členovia niekoľko rokov pôsobili v superskupine Heaven and Hell, nazvanej podľa jedného z albumov Black Sabbath.

Späť ale do súčasnosti, ku kapele Out of This World a jej rovnomennému debutovému albumu. Ten vo verzii pre streamovacie platformy obsahuje desať skladieb, ktorých počúvanie vám bude trvať o niečo málo viac ako trištvrte hodiny. Na fyzickom CD (môžete ho kúpiť napríklad tu) však dostanete ako bonus ešte tri demonahrávky a sedem živých nahrávok skladieb kapely Europe, znovunahratých novou kapelou Keeho Marcella. Tá týmto albumom podľa môjho názoru splnila očakávania, ktoré od nej verejnosť na základe predošlých skúseností jej členov mala. V niektorých momentoch tvorba Out of This World pripomína práve tvorbu predchádzajúceho pôsobiska ich gitaristu, kapely Europe, no nie je to na škodu, práve naopak. Veď posúďte sami – album Out of This World od rovnomennej kapely si už teraz môžete vypočuť na streamovacích platformách či na spomínanom CD.

Zdroj: Atomic Fire Records

17 views0 comments