RECENZIA: Power Paladin – With the Magic of Windfyre Steel

Islandská power metalová kapela Power Paladin, o ktorej novom kontrakte s hudobným vydavateľstvom Atomic Fire Records sme vás informovali ešte v novembri minulého roka, prišla dnes s prvým albumom vydaným pod hlavičkou tohto vydavateľstva. Ide o deväťskladbový album With the Magic of Windfyre Steel. V súvislosti s vydaním albumu dnes kapela vydala aj animovaný klip ku jednej z jeho skladieb, ku „Creatures of the Night“.

Formácia pochádzajúca z hlavného mesta krajiny gejzírov, z Reykjavíku, ku svojmu novému klipu poznamenala nasledovné:

„(...) Žartovali sme o tom, aké zábavné by bolo vytvoriť animované video k jednej z našich piesní, a zasmiali sme sa tejto myšlienke, pretože poznáme len malý zlomok práce, ktorá je spojená s tvorbou takéhoto videa, a tej je veľa. O to viac sme boli prekvapení, keď RMIT University prejavila záujem o vytvorenie animovaného videa k našej piesni ‚Creatures of the Night‘, pretože si zvyčajne vyberajú z ‚vysoko klasifikovaného‘ zoznamu kapiel, s ktorými spolupracujú. Celý proces bol veľmi príjemný a bolo veľmi zábavné sledovať, ako náčrty pomaly naberajú formu. Radi by sme poďakovali RMIT University, Simonovi Nortonovi, jeho študentom a všetkým, ktorí pomohli, aby sa toto video stalo skutočnosťou. Prekonalo to všetky naše očakávania a myslíme si, že lepšie to dopadnúť ani nemohlo. Dúfame, že si to užijete rovnako ako my.“

Späť ale k čerstvej novinke islandských power metalistov. Tá, ako sme už spomenuli, pozostáva z deviatich skladieb. Nespomenuli sme ale ešte dĺžku albumu – v tomto prípade vám počúvanie bude trvať o niečo viac ako päťdesiatjeden minút. Počas tohto času vám Power Paladin zas a znova potvrdia, že svojou tvorbou chcú do islandskej „heavy“ scény, známej pochmúrnym štýlom hudby, vniesť trochu svetla, ako aj nejaký ten nový vietor. No a podľa môjho názoru sa jej oboje podarilo – album svojim poslucháčom ponúka dobre znejúci power metal, ktorý ak budí pochmúrny dojem, tak maximálne v náznakoch.

Aj preto vám album With the Magic of Windfyre Steel vrelo odporúčam. Kapela si ním, podľa môjho názoru, nastavila laťku dosť vysoko a ak ju bude zas a znova preskakovať, v nie až tak vzdialenej budúcnosti sa pokojne môže dostať aj na spomínaný „vysoko klasifikovaný zoznam“ melbournskej univerzity – medzi mená, akými sú Helloween, Children of Bodom či Korpiklaani. Veď posúďte sami – debutový album Islanďanov Power Paladin, nesúci názov With the Magic of Windfyre Steel, si už teraz môžete vypočuť na streamovacích platformách, ako aj v podobe CD či platne, ktoré z ďalekého Islandu taktiež doputovali aj do našich končín.

Zdroj: Atomic Fire Records

16 views0 comments