RECENZIA: Rob Zombie – The Lunar Injection Kool Aid Eclipse Conspiracy

V poradí siedmy sólový štúdiový album amerického heavy metalistu Roba Zombieho, vlastným menom Roberta Bartleha Cummingsa, uzrel svetlo sveta ešte minulý piatok, 12. marca 2021. Rodák zo 60-tisícového mesta Haverhill, ležiaceho v štáte Massachusetts necelých šesťdesiat kilometrov severne od Bostonu, sa tak svojim fanúšikom pripomenul po dlhých piatich rokoch – posledný štúdiový album vydal ešte v roku 2016. Je však pravda, že medzitým prišiel aj so živou nahrávkou, zhodou okolností z koncertu uskutočneného práve v roku 2016.

Album The Lunar Injection Kool Aid Eclipse Conspiracy, na ktorom so Zombiem pracovali aj jeho hviezdni spoluhráči, bývalý gitarista a bubeník z kapely Marilyna Mansona, je jeden z tých, ktoré netreba súdiť podľa obalu. Aj napriek dlhému, mierne chaoticky pôsobiacemu názvu (takému, aké sú v diskografii Roba Zombieho relatívne časté), totiž ponúka dávku kvalitnej hudby. Album tvorí sedemnásť skladieb, ktoré dokopy trvajú štyridsaťjeden minút. Minutáž albumu v porovnaní s počtom skladieb sa môže zdať krátka kvôli tomu, že niektoré zo skladieb trvajú sotva minútu – a preto sa ich do takého krátkeho času zmestilo toľko veľa. To ale taktiež, podobne, ako „chaotický“ názov, neuberá albumu na kvalite – hoci sa mi nepodarilo nájsť skladbu, ktorá by sa mi páčila viac než ostatné, album ako celok ma veľmi zaujal. Páčilo sa mi napríklad prelínanie hudobných žánrov – na albume okrem klasického heavy metalu započujete aj tóny klasického amerického country či náznaky hudby Ďalekého východu.

Cestovať do zahraničia sa kvôli pandémii stále veľmi nemôže, no okrem toho starého známeho „prstom po mape“ je tu aj ďalší spôsob, ako sa pozrieť do rozličných kútov sveta – prostredníctvom hudby. Dnes je na programe výlet na východné pobrežie USA, tak neváhajte a pridajte sa, tento výlet vám môžem vrelo doporučiť. Nezabudnite si však pribaliť album The Lunar Injection Kool Aid Eclipse Conspiracy, ktorý nájdete na všetkých tradičných miestach – v obchodoch s nosičmi (minimálne v tých špecializovaných), ale aj vo všetkých streamovacích službách.

Zdroj: Wikimedia Commons. Foto: Alfred Nitsch.

5 views0 comments