RECENZIA: Sepultura – Sepulquarta

Pri našich recenziách albumov brazílskych kapiel, respektíve umelcov, sme často spomínali pravdepodobne najznámejšiu tamojšiu metalovú kapelu – legendu menom Sepultura. No a konečne prišiel čas na recenziu albumu práve od tejto kapely, sústredenej okolo speváka Derricka Greena. Prišla totiž s albumom prerábok jej starších skladieb, ktoré vznikli počas „sessions“ nazvaných Sepulquarta, ktoré prebehli cez videohovory v uplynulom období lockdownov a karantén.

Album, nesúci taktiež názov Sepulquarta, je pôsobivým, šesťdesiatjeden minút trvajúcim prierezom diskografiou kapely Sepultura. Nájdeme na ňom pätnásť skladieb pochádzajúcich z albumov, ktoré kapela vydala od roku 1989 (Beneath the Remains) až do minulého roka (Quadra). Týmto skladbám kapela vdýchla druhý dych s pomocou hostí, ktorých si na album pozvala - medzi nich patria napríklad ex-člen Megadeth David Ellefson, niekdajší gitarista Motörhead Phil Campbell či frontman rovnomenného kanadského rockového tria Danko Jones.

Všetci menovaní, ale aj ostatní hostia a v neposlednom rade samotní členovia kapely Sepultura (spomínaný Derrick Green, gitarista a sprievodný vokalista Andreas Kisser, basgitarista a sprievodný vokalista Paulo Jr. a bubeník a hráč na perkusie Eloy Casagrande) podali výkony hodné objavenia sa na albume kapely takého zvučného mena, aké Sepultura rozhodne má. Skladby ako „Ratamahatta“, „Hatred Aside“ či novšia „Fear, Pain, Chaos, Suffering“ (ale aj všetky ostatné) znejú vďaka všetkým zúčastneným hudobníkom dobre aj v roku 2021. Zároveň však znejú tak charakteristicky, že mnohí z nás by si aj pri náhodnom započutí niektorej z nich povedali – „toto je jasná Sepultura!“

Niektoré zo skladieb z nového albumu kapely Sepultura zneli na môj vkus až príliš extrémne (keďže kapela experimentuje aj so žánrami, ako sú groove metal, death metal či thrash metal), ale napriek tomu odo mňa za Atlantický oceán putuje veľký palec hore. Ak ste fanúšikmi tejto legendárnej kapely z brazílskeho Belo Horizonte, určite si prídete na svoje. Album Sepulquarta nájdete na streamovacích platformách, na YouTube kanáli kapely (kde okrem pätnástky prerobených skladieb vybranej do albumu nájdete aj mnoho ďalších takýchto prerábok), ale aj v obchodoch s nosičmi.

Členovia kapely Sepultura (v strede) a ich spolupracovníci na novom albume – Danko Jones (vľavo hore), Phil Campbell (vpravo hore), David Ellefson (vľavo dole) a Mark Holcomb (vpravo dole). Zdroj: Wikimedia Commons. Foto: Andreas Lawen,Fotandi (x2), Frank Schwichtenberg, Carter Sterling, Markus Felix

14 views0 comments