RECENZIA: Spoznajte najnovší „dvojalbum“ Portugalcov Mercic

Mercic je portugalský experimentálny industriálno-rockový projekt z mesta Grândola, ležiaceho asi 120 kilometrov juhovýchodne od centra Lisabonu. Založil ho Carlos Maldito, ktorý spieva, obsluhuje samplery, klávesy a bicie. Pri živých vystúpeniach Maldito spolupracuje aj s gitaristom Césarom Palmom. Projekt Mercic sa dištancuje od zvyku vydávať single a videoklipy k nim, jeho cieľom je predovšetkým vydávať štúdiové albumy (minimálne jeden ročne), doplnené o remixy skladieb iných kapiel.

Zdroj: JZ Press

V tomto roku Maldito podpísal kontrakt s vydavateľstvom UNP Music, ktorý mu umožnil vydávať svoju hudbu aj digitálne, na streamovacích platformách. Tento fakt oslávil dvomi novými albumami, ktoré vydal ešte na začiatku júna. Vďaka jednoduchému kľúču pre pomenúvanie albumov, ktorý si Carlos Maldito zvolil, sa aj tieto dva na prvé počutie volajú trochu zvláštne – Seven a Eight (niekde uvádzané slovom, inde číslom). Áno, rozumiete tomu správne – ide o siedmy a ôsmy štúdiový album Mercic.

Prejdime ale k samotným albumom. Album Seven tvorí desať skladieb a trvá o niečo málo viac ako 30 minút, album Eight tvorí taktiež desať skladieb, ale je približne o tri minúty dlhší. Zaujímavosťou je, že o obálku albumov sa postaral už spomínaný César Palma. Zatiaľ čo na „sedmičke“ počuť Carlosa Maldita spievať v jeho rodnej portugalčine, „osmička“ je predovšetkým ukážkou nie speváckeho, ale muzikantského umenia tohto, v našich končinách málo známeho, multiinštrumentalistu, ako aj jeho hostí, ktorými na týchto dvoch albumoch boli osobnosti portugalskej experimentálnej industrial rockovej scény. Tieto albumy sú opäť dvomi z tých, z ktorých som nevedel vybrať nejakú „najlepšiu“ skladbu, ale ako celok albumy rozhodne stoja za vypočutie. Najmä Seven môže niektorým miestami znieť mierne kakofonicky, ale stále ide nielen o skutočne kvalitnú ukážku umenia multiinštrumentalistu Maldita (a jeho hostí), ale aj o dôkaz toho, že aj na takej v našich končinách neznámej hudobnej scéne, akou je tá portugalská, vzniká množstvo hudby, ktorá si zaslúži vašu pozornosť. Na svoje si pri počúvaní Mercic prídu hlavne fanúšikovia mien ako Nine Inch Nails či Marilyn Manson, ale, samozrejme, nielen oni. Každopádne, ja dávam projektu Mercic palec hore, určite si jeho najnovšie dva albumy pustite aj vy.

Zdroj: JZ Press

20 views0 comments