RECENZIA: The Agonist - Orphans

Kanadská skupina pôvodom z Quebecu zložená z piatich členov a to sú gitaristi Danny Marino & Pascal “Paco” Jobin, basgitarista Chris Kells, bubeník Simon Mckay a speváčka Vicky Psarakis.

The Agonist sú späť po 3 rokoch a vrátili sa s novým albumom s názvom Orphans. Po vydarenom poslednom albume ,,Five" tak každý očakával niečo podobné alebo aj lepšie. Poďme sa pozrieť či nové album priniesol očakávania.

Obal o tomto albume veľa nehovorý. Je to priame logo v zamlženom prostredí, fanúšikovia však dostali chuť na to, ako znie tento album. Úvodná skladba „In Vertigo“ a záverečná skladba „Burn it all down“ už boli zverejnené na Youtube a boli prijaté s pozitívnou spätnou väzbou. Vicky prezentuje svoj pôsobivý rozsah vokálov, ktorý pokrýva všetko od rock-diva až po niekoľko skvelých death metalových krikov, ktoré by v jeho topánkach prinútili chvieť aj diabla.

Zatiaľ čo väčšina skladieb na tomto albume má veľmi typický zvuk a pocity skupiny, niektoré z nich zaujmú symfonickejší a dramatickejší prístup, ako je ,,Mr Cold”. „As one we survive“ sa začína technickými smermi smrti, ale pomaly sa vyvíja melódia s peknými chytľavými zbormi. Veľa pozitívnych správ v lyrickom obsahu. Takmer ako svetlo na konci tmavého tunela sa to dá cítiť aj v piesňach ako „The Gift of silence“. Skupina experimentovala aj s nejakým folklórom, ktorý znie úplne fascinujúco ako „Blood as my guide“, je to tiež moja osobná obľúbená pieseň v zázname. Vickyine vokály v tomto sú absolútne strašidelné.

Celkovo je album „Orphans“ považovaný za album roka. Gitarové riffy sú melodické, bubnovanie je rýchle a výsledkom je blikajúci, dúhový a rozmanitý súbor skvelých melódií, ktoré sa nachádzajú medzi čistou brutalitou a melodickou krehkosťou. Môžem povedať že toto album je s určitosťou ich najlepšie, ktoré za posledné roky vydali.